Google Optimalisatie (SEO)

Search Engine Optimalisation (SEO)

Het grootste deel van de bezoekers op een gemiddelde website komen via een zoekmachine of sociaal netwerk binnen. Zoekmachine optimalisatie (of SEO) houdt zich bezig met het optimaal positioneren van uw product, dienst of website richting uw doelgroep. Hoe doen wij dit?

  • Aansluiten van de inhoud van uw website op populaire trefwoorden
  • Concurrentie & trefwoord analyses uitvoeren en optimalisatie toepassen
  • Aanmaken van een zoekmachine vriendelijk overzicht van uw website
  • Aanmelden bij zoekmachines en relevante producten (Google Maps, Bing Maps etc.)

Optimale positionering in Google

"Is dit zoekresultaat relevant voor de zoekende?"

Dit is een vraag die elke zoekmachine zich afvraagt wanneer het resultaten verzameld van het internet. Er is geen magische methode of truc om ervoor te zorgen dat uw website 'bovenaan' komt te staan bij elke zoekopdracht die u wilt. Wanneer u hoger in de zoekresultaten van een gebruiker wilt komen dan dient uw website allereerst relevant te zijn. Deze moet aansluiten bij de zoekopdracht (of trefwoorden) waarop de gebruiker zoekt.

Populaire of actieve websites worden ook hoger gewaardeerd door Google en zullen hoger gepositioneerd worden. Met populair wordt bedoeld goed bezocht, of recent over gepraat op andere websites of Social Media. Wanneer wij spreken over een actieve website dan hebben wij het over de leeftijd van de inhoud van deze website. Is de website al een tijd niet meer bijgewerkt of voldoet deze niet meer aan de laatste standaarden? Dan kan Google deze website lager waarderen. Een goed voorbeeld is de recente wijziging van Google om websites met een niet gebruik maken van een responsive vormgeving lager te waarderen.


Doorlopend proces

Het optimaliseren, bijhouden en 'levend' houden van een website is een doorlopend proces. Bij zoekmachine optimalisatie kan er niet eenmalig een optimalisatie ronde gedaan worden en vervolgens de website te laten zoals het is. Concurrenten zullen u passeren en Google waardeert uw website lager dan in het begin. Houdt de 'gezondheid' van uw website dus goed in de gaten.

Wat kunnen wij voor u betekenen